Jak wybrać hurtownię opakowań? To wyróżnia ekspertów

Znalezienie eksperta w dziedzinie produkcji opakowań to trudne zadanie. Zwłaszcza dla firm, które zajmują się wysyłką towarów i zależy im nie tylko na ochronie produktów, lecz również wysokiej estetyce. Odpowiedzią na gotowe pudełka dostępne w sklepach są kartony wykonywane na zamówienie przez hurtownie opakowań. Dowiedz się, czy warto z takim podmiotem nawiązać współpracę i co oferuję tego typu miejsca dla przedsiębiorców. 

Hurtownie opakowań – czym się zajmują?

Zakup opakowań kartonowych do firmy to nie lada wyzwanie, zwłaszcza w przypadku dużych działalności. Dostęp do znacznych wolumenów jest utrudniony i bardzo często wiąże się z długim oczekiwania, szczególnie jeśli mówimy o produktach robionych na zamówienie. Na pomoc przychodzą hurtownie opakowań, czyli specjalistyczne punkty sprzedaży. Oferują one szeroki asortyment produktów do pakowania i zabezpieczania towarów wszelakich.

Głównymi odbiorcami hurtowni opakowań są firmy i działalności gospodarcze zajmujące się produkcją, dystrybucją, transportem oraz handlem. Większość z nich prowadzi wysyłkę swoich towarów, a więc potrzebuje opakowań kartonowych do ich zabezpieczenia. Dotyczy to zarówno produktów przechowywanych w magazynach, jak i wysyłanych do klienta. Hurtownie mają dla takich klientów specjalne oferty handlowe, uwzględniające zakup dużej ilości kartonów i pudełek. 

Warto zauważyć, że niektóre hurtownie są jednocześnie producentami opakowań. To oznacza, że oprócz samej sprzedaży gotowych produktów, oferują towary własnego wyrobu. Najlepsze z nich posiadają własne parki maszynowe, w których mogą tworzyć kartony i pudełka dostosowane do różnych potrzeb. Obecnie można spotkać się z trendem, że hurtownie posiadające własny zakład tworzą personalizowane opakowania z możliwością nadruku oraz inwestują w ekologiczne materiały i technologie. 

Jakie są rodzaje opakowań i kartonów do pakowania?

Portfolio hurtowni opakowań są niezwykle zróżnicowane i można dostać w nich praktycznie każdy produkt. Oznacza to, że niemal każda branża może zaopatrzyć się w produkt dostosowany do jej potrzeb i możliwości finansowych. Wrażenie robią zwłaszcza wyroby od producentów opakowań, którzy jednocześnie zajmują się ich sprzedażą w dużych wolumenach. 

Wśród najpopularniejszych kartonów i pudełek znaleźć można m.in.:

  • Opakowania klapowe

To jedne z najczęściej stosowanych opakowań kartonowych. Charakteryzują się prostą konstrukcją z dwoma lub czterema klapami, które po złożeniu tworzą szczelne pudełko. Standardowe wymiary takich kartonów to od 20x20x10 cm do 120x80x60 cm, choć dostępne są również inne rozmiary na zamówienie. Opakowania klapowe są wytrzymałe, łatwe w transporcie i magazynowaniu, a ich zastosowanie obejmuje szeroki wachlarz branż – od elektroniki po przemysł spożywczy. 

  • Opakowania fasonowe

Są to specyficzne kartony o niestandardowym kształcie i projekcie dopasowanym do konkretnego produktu. Większość z nich wykonuje się na zamówienie, a więc forma i wymiary ustalane są przez klienta. Przez swoją precyzję wykonania zapewniają świetną ochronę towaru. Najczęściej korzystają z nich przedsiębiorstwa zajmujące się wysyłką produktów premium, np. kosmetyków, odzieży czy elektroniki. Jest tak nie tylko przez doskonałe parametry, lecz również wysoką estetykę, która zamienia karton w nośnik 

  • Opakowania z tektury falistej

Ten rodzaj pudełek jest niezwykle popularny w branży transportowej. Dzięki swojej wyjątkowej wytrzymałości stanowią bowiem doskonałą ochronę dla paczek, przesyłek i kartonów. Tektura falista dostępna jest w różnych wariantach – jedno-, dwu- i trójwarstwowa. Typowe wymiary takich kartonów wahają się od małych opakowań transportowych (30x20x15 cm) po duże pudła (150x100x80 cm). 

  • Opakowania z tektury litej

Wykonuje się je z jednorodnej warstwy tektury, która jest sztywna, gładka i ma lepsze właściwości estetyczne niż tektura falista. Opakowania z tektury litej często stosowane są do pakowania mniejszych produktów, które nie wymagają tak dużej ochrony przed uszkodzeniami. Ich dużą zaletą jest wysoka sztywność, która sprawia, że pudełka tego typu mogą stanowić fantastyczną powierzchnię reklamową. Ją zaś można pokryć barwami brandowymi, logiem firmy lub nanieść na nią nadruk lub hasło marketingowe. 

  • Opakowania jednorazowe

Ich prosta konstrukcja dostosowana jest do prostych celów, które muszą spełniać. Opakowania jednorazowe z samej nazwy oznaczają produkt jednorazowego użytku. Takie pudełka znajdują zastosowanie przede wszystkim w branży gastronomicznej i spożywczej.  Producenci opakowań w ich przypadku stosują różne techniki wzbogacania materiału, np. pokrywają go folią aluminiową. Ma to na celu jeszcze lepsze dostosowanie do potrzeb odbiorców, którzy szukają m.in. kartonów do przewozu gorących posiłków. 

Jakość wykonania – na to zwracaj uwagę!

Jeśli masz na oku jakąś hurtownię opakowań, z pewnością przykuła Cię jej oferta. Nie daj się jednak zwieść niskimi cenami lub szerokim zakresem produkcyjnym. Na pierwszym miejscu zawsze powinna być jakość. A tę poznasz, analizując cechy poszczególnych pudełek oraz opinie na temat zaprojektowanych kartonów. 

  • Grubość tektury i liczba warstw

Tektura może być jedno-, dwu- lub trójwarstwowa. Im więcej warstw, tym lepsza ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi, ale również większa odporność na wilgoć czy nacisk. Kartony jednowarstwowe stosuje się głównie do lekkich produktów, podczas gdy opakowania dwu- i trójwarstwowe są preferowane w przypadku towarów o większej wadze lub delikatnych przedmiotów, które wymagają szczególnej ochrony. 

  • Rodzaj kleju i metoda łączenia kartonów

Wysokiej jakości kleje zapewniają solidne sklejenie, dzięki czemu pudełko nie otworzy się przypadkowo podczas transportu czy przechowywania. Najlepsze hurtownie opakowań, które jednocześnie tworzą własne produkty, stosują technologie dopasowane do rodzaju materiału. Najczęściej jest to kolaż różnych technik, a oprócz samego kleju pudełka są zszywane i sklejane specjalnymi taśmami

  • Tektura i jej właściwości ochronne

Kartony do wysyłki i przechowywania muszą przede wszystkim chronić produkty przed uszkodzeniami mechanicznymi, wilgocią, kurzem czy zanieczyszczeniami. Jedne rodzaje lepiej radzą sobie że wstrząsami, inne ułatwiają estetyczną konfekcję. Ważne, aby materiał, niezależnie od rodzaju pudełka, zawsze był najwyższej jakości.

  • Wymiary i dopasowanie do produktu

Kiedy wybierasz opakowanie, sprawdź, czy jego wymiary pasują do Twojego produktu. Najlepsze hurtownie opakowań i zakłady produkujące pudełka są w stanie stworzyć projekt na zamówienie. Wówczas masz pewność, że będzie ono dopasowane do produktów, które posiadasz w swoim asortymencie. Jeśli jednak dana firma zajmuje się wyłącznie sprzedażą gotowych pudełek, koniecznie sprawdź tabelę ich wymiarów. 

  • Estetyka i nadruki

Nowoczesna konfekcja nie polega jedynie na zabezpieczaniu produktów na czas wysyłki. Opakowania kartonowe to dzisiaj również synonim estetyki i dobrego gustu, a także skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, koniecznie zadbaj, aby Twoje pudełka dawały możliwość naniesienia reklamy. Może to być logo, hasło firmowe lub bawy brandowe. Nowoczesne hurtownie opakowań i zakłady tworzące kartony są w stanie wykonać nadruki wysokiej klasy o dużej szczegółowości. 

Najwyższa jakość w hurtowni opakowań – tylko w Pakart!

Nie błądź w odmętach internetu i przestań przeczesywać setki opinii i komentarzy. Wysoka jakość jest na wyciągnięcie ręki! Pakart to nie tylko hurtownia opakowań, ale również zakład produkcyjny. Od ponad 30 lat zajmujemy się projektowaniem i wyrabianiem wysokiej klasy pudełek i kartonów

Na zamówienie naszych Klientów tworzymy opakowania dostosowane do potrzeb konkretnych biznesów. Dotyczy to zarówno wymiarów, jak i cech charakterystycznych czy nadruków reklamowych. Sprawdź nasze portfolio realizacyjne i ofertę. Przekonasz się, że warto zaufać najlepszym! 

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Google Analytics - GA4

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google).
Google Ads - konwersje