Jakie opakowanie na prezent wybrać? Personalizowane!

W naszym kręgu kulturowym jest cała masa okazji do wręczania sobie prezentów. Dotyczy to nie tylko naszych najbliższych, lecz również partnerów biznesowych i klientów. W takich przypadkach nie liczy się jedynie sam prezent, ale także sposób jego zapakowania. Personalizowane opakowania kartonowe to znakomity sposób na elegancki upominek, a także dowód na to, że zależy nam na osobie obdarowywanej. To również znakomite narzędzie do promocji marki, zwłaszcza w branży handlowej. 

Dlaczego warto postawić na opakowania kartonowe na prezenty?

Wręczanie prezentów to sztuka, w której liczy się nie tylko sam podarunek, ale także sposób jego zapakowania. Dobrze dobrane opakowanie kartonowe podkreśla wyjątkowy charakter okazji i sprawia, że obdarowana osoba już po zobaczeniu konfekcji czuje się doceniona. Szczególną estymą cieszą się pudełka prezentowe wykonane z papieru lub tektury, gdyż łączą elegancję z praktycznością. 

Kupując tego typu opakowanie zyskujemy pewność, że zawartość będzie dobrze chroniona przed uszkodzeniami. Karton to materiał odporny na zgniatanie, a dodatkowe wypełnienia, takie jak bibuła czy wełna drzewna, zwiększają poziom bezpieczeństwa. Ma to szczególne znaczenie w przypadku prezentów niezwykle delikatnych, np. ze szkła. Co więcej, szeroka oferta hurtowni opakowań sprawia, że produkty pudełkowe można dopasować do konkretnego kształtu i rozmiaru podarunku. 

Najlepsze zakłady zajmujące się tworzeniem opakowań prezentowych dają również możliwość personalizacji kartonu. Wówczas na jego powierzchnię nanoszony jest nadruk z grafiką, hasłem lub nawet zdjęciem. Opakowania do wysyłki na okoliczności będą wyglądać dobrze jak nigdy dotąd. Niektóre firmy proponują gotowe sety podarunkowe, gdzie pudełko posiada, np. ozdobną wstążkę lub naklejkę. Taka ekskluzywna forma idealnie nadaje się w przypadku prezentów biznesowych oraz wręczanych w specjalne okazje. 

Opakowania na prezent biznesowy– warto kupić w większych ilościach

W świecie biznesu liczy się pierwsze wrażenie, a starannie zapakowany upominek może znacząco podnieść prestiż firmy i umocnić relacje z klientami czy partnerami. Część przedsiębiorstw prowadzi tak aktywnie networking, że potrzebuję one pudełek prezentowych w większych ilościach. Wówczas nawiązują one kontakt z hurtowniami opakowań w celu zamówienia dużego wolumenu. 

Rozpoczęcie współpracy z takim podmiotem w przypadku firm, które wręczają dużo prezentów, niesie ze sobą same pozytyw. Większe zamówienia są tańsze, dają możliwość zaplanowania seryjnej produkcji powtarzalnych pudełek, a także otwierają drogę do personalizacji. Najlepsze hurtownie opakowań oferują pudełka prezentowe z solidnych materiałów, zaprojektowane w taki sposób, by spełniały konkretne normy, włącznie z ekologicznymi.

W kwestii opakowań kartonowych najlepiej nawiązać współpracę z firmą, która zajmuje się nie tylko sprzedażą, lecz również projektowaniem. Wówczas mamy szansę na zaplanowanie od A do Z konkretnego modelu, włącznie z wykończeniem i elementami dodatkowymi, np. wypełnieniem. 

Personalizacja opakowania na prezent

Personalizowane opakowania kartonowe to doskonały sposób na nadanie upominkom wyjątkowego charakteru. Niezależnie od tego, czy prezent jest wręczany klientowi, partnerowi biznesowemu czy pracownikowi, indywidualnie zaprojektowane pudełka prezentowe sprawiają, że obdarowany czuje się doceniony. Jednocześnie marka lub wręczający zyskuje na prestiżu i jest zupełnie inaczej odbierany  

Dobrej jakości personalizacja polega na dostosowaniu wyglądu opakowania do konkretnej okazji lub identyfikacji wizualnej marki. W hurtowniach opakowań dostępne są różne techniki nadruku i zdobienia, które pozwalają tworzyć unikalne projekty. Można nanieść m.in.:

  • logo firmy – podkreśla profesjonalizm i buduje rozpoznawalność marki;

  • hasła reklamowe lub dedykacje – sprawiają, że prezent staje się bardziej osobisty;

  • grafiki i wzory – dopasowane do charakteru wydarzenia lub branży.

Dzięki nowoczesnym metodom zdobienia personalizowane opakowania kartonowe mogą być nie tylko funkcjonalne, ale także efektowne. Najpopularniejsze techniki stosowane w zakładach produkcji pudełek to m.in.:

  • hot stamping – eleganckie tłoczenie folią w złotym lub srebrnym kolorze;

  • tłoczenia i lakier UV – dodają ekskluzywnego wyglądu i podkreślają detale;

  • druk cyfrowy i offsetowy – pozwala na precyzyjne odwzorowanie kolorów i wzorów;

  • wycięcia laserowe – umożliwiają stworzenie ażurowych zdobień lub unikalnych kształtów pudełek.

Dlaczego warto wybrać personalizowane pudełka?

Standardowe opakowanie spełnia funkcję ochronną, ale to personalizowane pudełka prezentowe sprawiają, że upominek wyróżnia się na tle innych. Jest to szczególnie istotne w kontekście biznesowym. Podarunek wręczony w spersonalizowanym opakowaniu kartonowym ma szansę wzmocnić wizerunek oraz wpłynąć na relację z obdarowywanym. 

Firmy, które inwestują w tego typu narzędzie networkingu i zacieśniania więzów na linii marka-klient-partner zyskują:

  • lepszą identyfikację – logo na opakowaniu sprawia, że przedsiębiorstwo zostaje na dłużej w pamięci;
  • ekskluzywny wygląd prezentu – eleganckie detale budują prestiż i podkreślają jakość upominku;
  • efektywną reklamę – starannie zapakowany gadżet reklamowy może zrobić większe wrażenie niż tradycyjny katalog czy ulotka.

Z personalizowanych pudełek powinny skorzystać nie tylko marki działające w e-commerce, lecz również te, które często szukają kontrahentów na spotkaniach branżowych, targach i sesjach networkingu. Dla przedstawicieli handlowych będzie to nieocenione wsparcie w trakcie nawiązywania bliższych relacji lub celebrowania wspólnych sukcesów. 

Odpowiednie wymiary kartonów na prezent – to trzeba wiedzieć!

Pudełko prezentowe nie powinno być jedynie estetyczne i ładne, musi być również funkcjonalne. To ważne z perspektywy upominków, które pokonują drogę do obdarowywanego, np. w ramach łańcuchu dostaw e-commerce. Dobrze dopasowane opakowanie kartonowe chroni przed uszkodzeniami towar lub prezent. Dotyczy to zarówno uszkodzeń mechanicznych, jak i działania wilgoci czy zanieczyszczeń. 

Wybór personalizowanego opakowania kartonowego należy rozpocząć od ustalenia jego wymiarów. Im lepiej są one dostosowane, tym mniejsze ryzyko powstania pustych przestrzeni, które wpływają na bezpieczeństwo prezentu. Hurtownie opakowań proponują różne formaty pudełek, z czego najpopularniejsze są:

  • małe (10 × 10 × 5 cm) – idealne na biżuterię, drobne gadżety, karty podarunkowe;

  • średnie (20 × 15 × 10 cm) – doskonałe do perfum, kosmetyków, eleganckich akcesoriów;

  • duże (30 × 20 × 15 cm i większe) – przeznaczone na ubrania, zestawy upominkowe czy artykuły premium.

Niektóre zakłady produkcyjne oferują także pudełka o niestandardowych wymiarach, co pozwala na lepsze dopasowanie ich do konkretnego rodzaju podarunku.

Porządne opakowanie uwzględnia możliwość użycia wypełnienia (np. folii bąbelkowej lub papieru), zakrywa i chroni cały prezent, a także stabilizuje go w jednej pozycji, która uniemożliwia przesuwanie, np. podczas niesienia. Ważne jest nie tylko dobranie odpowiedniego pudełka prezentowego, lecz również jego konfekcja. Jeśli używamy taśmy lub wstążek, pamiętajmy, aby nie naciągać ich za bardzo. Może to bowiem prowadzić do odkształcenia opakowania i uszkodzenia kartonu. Dobrze również nie przeciążać nadmiernie pudełka, wkładając do niego wiele upominków. 

Ekologicznie i opłacalnie – kartonowe opakowania to idealne rozwiązanie

Coraz więcej firm i konsumentów zwraca uwagę na ekologiczny rodowód opakowań kartonowych. Dotyczy to również pudełek prezentowych i innych form pakowania upominków. Klienci, ale również partnerzy i kontrahenci zwracają uwagę, czy rzeczywiście opakowanie jest wykonane z materiałów, które można recyklingować. Świadczy to bowiem o wysokiej świadomości marki oraz zrównoważonym podejściu do biznesu. 

Z tych powodów hurtownia opakowań rozszerzają swoje oferty i wdrażają odpowiednie technologie, które umożliwiają produkcję kartonów i innych produktów konfekcyjnych sygnowanych zielonym stemplem. Są one biodegradowalne, dają możliwość recyklingu i tworzenia z nich nowych pudełek, a także zmniejszają ślad węglowy. 

Ekologia to nie jedynie trend z czysto wizerunkowego punktu widzenia. To również opłacalna alternatywa, gdyż opakowania wykonane z eko surowców są tańsze w produkcji oraz łatwiej się je przechowuje. 

Gdzie kupić opakowania kartonowe w większych ilościach? Pakart pomoże!

Jeśli planujesz świąteczne prezenty dla załogi albo podarunek dla swoich kontrahentów z okazji ukończenia projektu, koniecznie musisz zadbać o odpowiednią konfekcję. Marka Pakart Ci w tym pomoże! Jesteśmy nie tylko hurtownią opakowań, lecz również projektantem i wykonawcą wysokiej klasy pudełek prezentowych. Tworzymy je na życzenie klientów z uwzględnieniem konkretnych wymiarów i wytycznych. Na nasze opakowania kartonowe nanosimy również wydruki, np. w formie barw brandowych lub grafik. 

Sprawdź nasze portfolio produktowe i wybierz pudełko, do którego zapakujesz swój prezent! 

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Google Analytics - GA4

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google).
Google Ads - konwersje